- Telefone: (11) 4828-9800
- Horário de atendimento: de segunda a sexta das 8h às 17h
O Portal da Educação é um espaço virtual parametrizado destinado a Secretaria de Educação.
Possibilita a divulgação de informações relacionadas a Rede Municipal de Ensino para o acompanhamento dos Alunos, Pais, Profissionais da Educação, enfim toda a comunidade Escolar o acompanhamento das notícias, eventos e informações da área da Educação Municipal.
Secretário
A Secretaria de Educação de Ribeirão Pires disponibiliza serviço de atendimento para cadastro em vagas de creches municipais (0 a 3 anos). Moradores da cidade que queiram realizar a inscrição deverão comparecer à Central de Vagas - Avenida Pref. Valdírio Prisco, 193 - Jd. Itacolomy. Informações pelo telefone 4828-9600 (segunda a sexta-feira, das 8h às 17h).
No ato do cadastro, que será realizado presencialmente na Secretaria de Educação, deverão ser apresentados os seguintes documentos (obrigatórios): certidão de nascimento, RG e CPF dos pais ou responsáveis legais pela criança, comprovante de endereço no nome do pai, mãe ou do responsável legal com validade de até três meses anteriores (água, luz, telefone fixo ou IPTU), e declaração de trabalho.
Início: 04 de Junho de 2021.
Vigência: 4 anos.
Término: 11 de Junho de 2025.
Representantes do Poder Executivo
Titular: Caroline Gomes do Nascimento
Suplente: Sandra da Silva Salasar Andrade
Representantes de Pais de Alunos
Titular: Ana Paula Carvalho Andrade
Suplente: Camila Siqueira dos Santos Oliveira
Titular: Daniela Beserra da Silva Barbosa
Suplente: Silvia Stancov Romero Peres da Silva
Representantes de Docentes, Discentes ou Trabalhadores da Educação
Titular: Suely da Silva
Suplente: Lenira Aparecida Machado
Titular: Rosana Cristina Correia
Suplente: Dulcinéia de Oliveira Del Dono
Representantes da Sociedade Civil
Titular: Marilene Luiza da Silva
Suplente: Kelly Cristina dos Santos Silva
Titular: Alessandra Oliveira Alves
Suplente: Roberta Monteiro Alcântara
Conselho Municipal de Acompanhamento e Controle Social do Fundo de Manutenção e Desenvolvimento da Educação Básica e Valorização dos Profissionais da Educação - CACS/FUNDEB
Início: 07 de Junho de 2021.
Vigência: 4 anos.
Término: 07 de Julho de 2024.
Representantes do Poder Executivo
- Sandra da Silva Salasar de Andrade - Titular
- Cintia Terumi Kurahashi Serikawa - Suplente
- Eliana de Almeida Marques - Titular
- Michelle Bressane do Nascimento - Suplente
Representantes dos Professores da Educação Básica Pública
- Diogo Maciel Silva - Titular
- Dulcineia Jesus de Oliveira Del Dono - Suplente
Representantes dos Diretores das Escolas Básicas Públicas
- Helaine Costa Di Santi - Titular
- Levi Ferreira Lima - Suplente
Representantes dos Servidores técnico-administrativos das Escolas Básicas Públicas
- Geni Pereira Macedo - Titular
- Andreia Machado Pinhatar - Suplente
Representantes dos Pais de Alunos da Educação Básica Pública
- Francisco de Souza Quirino Filho - Titular
- Desirée Moreira Courbilly - Suplente
- Fernanda Maria Tavares da Silva - Titular
- Augusta Aparecida Fernandes - Suplente
Representantes dos Estudantes da Educação Básica
- Bruna Daniele da Silva Alves - Titular
- Lígia Kill Pereira - Suplente
Representantes da Entidade de Estudantes Secundaristas
- Caroline Fernandes - Titular
- Ana Flor Mello - Suplente
Representantes do respectivo Conselho Municipal de Educação
- Lídia Cibele de Castro Leão - Titular
- Lúcia Adriana Braga da Silveira Costa - Suplente
Representante do Conselho Tutelar
- Simone de Almeida Marques
- Mariana Fátima Evangelista - Suplente
Representantes das Organizações da Sociedade Civil
- Alexandra da Silva Santos - Titular
- Silmara de Almeida - Suplente
- Suelen Cristine Soares Santos Titular
- Márcia Cristina Ferreira - Suplente
Reuniões:
Conforme a Lei nº6558, de 26 de Março de 2021, “§12 – O CACS/ Fundeb reunir-se-á, no mínimo, trimestralmente ou por convocação de seu presidente, devendo sua periodicidade e funcionamento serem estabelecidos no Regimento Interno.”
Representantes do Poder Executivo
- Angelica de Lima Scanfella - Titular
- Sílvia Regina dos Santos - Suplente
- Elizete Costa - Titular
- Micaely Crisitna Oliveira Domingos - Suplente
Representante dos Profissionais de Educação
- Kamila Roque dos Santos - Titular
- Adriana Braga da Silveira Costa - Suplente
- Renata Cristina Moreira - Titular
- Lúcia Vânia de Oliveira Haselbauer - Suplente
- Amanda Moreira Tabareli - Titular
- Roberta Oliveira - Suplente
- Karen Aparecida Silveira - Titular
- Sílvia Cristina Zanella - Suplente
- Antonietta Soares do Prado - Titular
- Rosângela Galante - Suplente
Representantes de Pais de Alunos
- Lídia Cibele de Castro Leão - Titular
- Rosângela Rezende Campos - Suplente
- Emanuella Correa Reis - Titular
- Tais Aparecida de Azevedo - Suplente
Representantes de Entidades da Sociedade Civil
- Silmara de Almeida - Titular
- Alexandra da Silva Santos - Suplente
- Mayara Crisitna de Almeida - Titular
- Márcia Cristina Ferreira da Costa Galiano - Suplente
- Rita da Silva Carlos - Titular
- Mariana Fátima Evangelista - Suplente
Representantes de Alunos
- Elenilda de Jesus Anjos - Titular
- Ester Maria dos Santos - Suplente
- Frederico Lohmann Júnior - Titular
- Maria Izabel Araújo - Suplente
Acesse
Acesse
Rua Cassiano Ricardo, 135 – Jardim Caçula
Sede provisória – Rua Clemente Peralta, 339 – Jardim Caçula
Telefone: (11) 4827-5837
Prefeitura Municipal da Estância Turística de Ribeirão Pires
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to